Teorijska nastava...
Novi zakon o saobraćaju predviđa i obaveznu teorijsku nastavu.
Kako vožnja postaje jedna od osnovnih potreba čoveka u savremenom društvu i kako svakodnevno na vestima slušamo o negativnim posledicama saobraćaja (saobraćajnim nezgodama) , nameće se potreba za poboljšanjem ukupne situacije u saobraćaju.
Jedan od načina da se poboljša stanje u saobraćaju je svakako uvođenje teorijske nastave u auto školama.
Da bi se smanjio broj stradalih u saobraćaju u budućnosti neophodno je angažovanje svih resursa društva u kojem živimo.
Naime, Auto Škole imaju misionarski zadatak da preko novih kandidata za vozače utiču na ukupno podizanje svesti o značaju bezbednosti saobraćaja.
Najčešća nastavna metoda na teorijskoj nastavi Metoda prezentacije |
Cilj teorijske nastave nije nametanje nepotrebnih troškova za sticanje vozačke dozvole.
Neko će reći "pa mogu ja i kući da naučim testove" i u pravu je, testovi i treba da se uče kući, teorijska nastava ne služi za učenje testova.
Čemu teorijska nastava i koji su njeni ciljevi?
Navešćemo teme teorijske nastave kako bismo olakšali budućim polaznicima da shvate zašto je važno da prisustvuju časovima.
Časovi traju 45 min, 3 časa dnevno |
Opis tema:
- Značaj bezbednosti saobraćaja
- Posledice nebezbednog ponašanja u saobraćaju
- Uticaj saobraćajnih nezgoda na najbližu okolinu i društvo
- Uticaj vozača (postupanja,psihofizičko stanje, alkohol)
- Uticaj puta (stanje puta i okolina)
- Uticaj vozila (aktivna i pasivna bezbednost)
- Teorijsko objašnjenje radnji sa vozilom u saobraćaju
- TESTOVI vežbe rešavanje i ocenjivanje
Praktična obuka...
Najbitniji segment obuke vozača svakako jeste praktična obuka upravljanja vozilom u saobraćaju
Ne verujte u priče da nisu svi za volan. Svako ko se bar malo potrudi može da nauči da vozi bezbedno |
Osnovni uslovi za dobru obuku:
- apsolutno ispravno vozilo
- instruktor koji ima znanje i želju da Vas nauči da vozite
- Vaša zainteresovanost i posvećenost
Kako izgleda obuka vozača, plan obuke?
Plan praktične obuke sadrži 40 časova vožnje
Dobar instruktor prilagođava obuku mogućnostima svakog kandidata...
Dobar instruktor prilagođava obuku mogućnostima svakog kandidata...
- početna obuka na poligonu
- primarni cilj je učenje osnovnih radnji kao što su: pokretanje vozila, promena brzina, zaustavljanje, vožnja unazad i sticanje osećaja za upotrebu kvačila(spojnice),upotrba vozačkih ogledala pri vožnji unazad itd..
- izvođenje poligonskih radnji po zadatom redosledu
- ulice sa slabim intenzitetom saobraćaja
- promena prvog, drugog i trećeg stepena prenosa kao i učenje kombinovanog kočenja upotrebom radne(nožne) kočnice i "motornog kočenja"
- prolazak kroz raskrsnice regulisane "pravilom desne strane", skretanje, održavanje pravca,mimoilaženje,obilaženje,polukružno, upotreba signalizacije itd.
- ulice sa srednjim intenzitetom saobtaćaja
- promena prvog, drugog ,trećeg i četvrtog stepena prenosa kao i uvežbavanje kombinovanog kočenja upotrebom radne kočnice i "motornog kočenja"
- raskrsnice regulisane saobraćajnim znakovima ili semoforima.
- skretanje ulevo sa propuštanjem vozila iz suprotnog smera
- prestrojavanje i promena saobraćajne trake u "gužvi"
- ulice sa jakim intenzitetom saobtaćaja
- promena prvog, drugog, trećeg i četvrtog stepena prenosa kao i vežbanje kombinovanog kočenja upotrebom radne(nožne) kočnice i "motornog kočenja"
- pravilno izvođenje radnji vozilom u saobrabračaju, držanje bezbednog odstojanja
- vožnja u "stani kreni " režimu, zastoj saobraćaja
- vožnja autoputem, pravilno uključivanje, isključivanje i preticanje
- vožnja brzinom većom od 50 km/h
- noćna vožnja
- upotreba svetala
- uključivanje dugih ili kratkih svetala u toku vožnje
- podešavanje visine svetlosnog snopa kratkih svetala
- upoznavanje sa specifičnošću noćnih uslova vožnje
- zaslepljenost vozača vozilom iz supreotnog smera, prilagođavanje brzine uslovinma vidljivosti, loša signalizacija itd.
- uvežbavanje radnji u saobraćaju (sticanje rutine)
- pravilno izvođenje svih gore navedenih radnji u saobraćaju radi sticanja navike i potpune automatizacije svih radnji.
- uvežbavanje ispitnih trasa
- vožnja ispitnim trasama na kojima se polaže vozački ispit
- vežbanje radnji koje su se pokazale kao problematične za kandidata
- poligonske radnje
Čas vožnje traje 45 minuta vožnje!
Auto Škola Stop Line, Beograd
Vaš drug na drumu
Нема коментара:
Постави коментар